Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

I tillegg er følgende dokumenter tilgjengelig elektronisk for Forhandler:

    • Den til enhver tid gjeldende Brukerstedsavtale
    • Produktbeskrivelse
    • Servicehåndbok

    • Veiledning

    • Teknisk dokumentasjon

    • Gjeldende Brukerstedsavtale

...

Nye produkter og tjenester som naturlig hører inn under Avtalen inkluderes ved å legge nye vedlegg til "Produktbeskrivelser" i forhandlerportal 

...

Forhandler skal til enhver tid ha selgere med tilstrekkelig kunnskap om Tjenestene. 

Forhandler skal holde seg oppdatert til enhver tid ha oppdatert kunnskap om tjenestene, produkter som inngår, funksjonalitet og integrasjonsmuligheter. Dette gjelder ansatte eller andre med tilknytning til selskapet som innehar tilstrekkelig kunnskap om tjenesten(e). 


 4.7 Selskapets rettigheter og plikter 

...

Hver av Partene dekker egne kostnader knyttet til oppfyllelsen av sine plikter etter Avtalen. Eventuell systemtilpasning, integrasjon, veiledning, bistand mv ut over det som følger av Avtalen, herunder bruk av systemer avtales særskilt . 


5.2 Priser og Betaling  

...

Etter opphør av Avtalen skal Forhandler ikke fremstå som forhandler av Tjenestene. Dette innebærer blant annet at Forhandler skal fjerne alle referanser til Selskapet og/eller varemerket Tjenestene fra sine digitale flater, fra markedsføringsmateriale og for øvrig fjerne alle henvisninger til Selskapet og Tjenestene 


7.3 Provisjon  

Forhandler har ikke rett til avgangsvederlag. Eventuell rett til løpende provisjon opphører 12 måneder etter opphør av Avtalen, likevel slik at Forhandler har rett til provisjon ut tidsperioden angitt i vedlegg "Priser og økonomiske vilkår" 

...

Ved opphør av Avtalen, uansett grunn, gjelder punktene 11 10 Immaterielle Rettigheter og 12 11 Konfidensialitet 5 år fra Avtalens opphørsdato dersom annet ikke er uttrykkelig angitt. 

...

Selskapets merkevarer skal fremstå som en selvstendig merkevare. Dette innebærer at Forhandler kan presentere Selskapet sammen med sin egen merkevare, men ikke som om slik at Selskapets merkevare er  kan forveksles med Forhandlers egen merkevare. 

Utarbeider Forhandler eget materiell eller kommunikasjonsuttak kommunikasjonsstrategi som inkluderer Selskapets merkevare, skal denne forhånds godkjennes av Selskapet før publisering. 


8.2 Markedskommunikasjon   

Markedskommunikasjon omfatter betalt all kommunikasjon og/eller kommunikasjon i Forhandlers egne kanaler som Sosiale Medier, CRM, Events, Spons og planlagt PR/redaksjonell omtale.   

Selskapet vil utvikle, tilgjengeliggjøre og koordinere markedskommunikasjon som støtter opp under Selskapets posisjoner og Forhandlers salgsmål. Forhandler er forpliktet til å informere om uttak av markedskommunikasjon som det anses å være hensiktsmessig at Selskapet har kjennskap til.   

All markedskommunikasjon skal være i samsvar med de til enhver tid gjeldende lover, regler og Selskapets etiske vurderingerretningslinjer 

Forhandler beslutter salgs- og distribusjonsstrategi og er ansvarlig for å utarbeide salgs- og markedsmateriell overfor sine Brukersteder.  

...

Avtalen innebærer ingen overføring av immaterielle rettigheter mellom Partene. Hver av Partene beholder sine egne immaterielle rettigheter samt rettigheter til egne varemerker.   All bruk av immaterielle rettigheter må skje innenfor rammene av Avtalen.

Alle immaterielle rettigheter, blant annet patenter, opphavsrettigheter, varemerker og designrettigheter tilknyttet BankID-Tjenesten, BankID-Sertifikater, og Dokumentasjonen tilhører Selskapet og/eller Selskapet lisensgivere, underleverandører eller samarbeidspartnere.  

...

Hver Part skal overholde taushetsplikt og ikke avsløre for tredjemann konfidensiell informasjon som Parten har fått fra den andre Parten i forbindelse med Avtalen. Konfidensiell informasjon skal kun benyttes til oppfyllelse av Partens forpliktelser etter Avtalen. Partene skal pålegge ansatte og medhjelpere (som f.eks underleverandører og kontraktører) taushetsplikt som dekker kravene til taushetsplikt i Avtalen. 

Taushetsplikten gjelder ikke forhold som er gjort offentlig kjent av Parten selv. 

Denne bestemmelsen er ikke til hinder for utveksling av nødvendig informasjon med hjemmel i lov, avtaler med Utsteder, eller som følge av pålegg fra myndigheter. 

Taushetsplikten gjelder også i ubegrenset tid 5 år etter at Avtalen er opphørt. 

...

c) En Part begjærer oppbud eller en annen begjærer at Parten slås konkurs Parten begjæres konkurs og en slik konkursbegjæring ikke avverges innen tretti (30) dager, eller 

d) En Part slås konkurs eller avvikles eller innleder gjeldsforhandlinger, likvidasjon eller lignendeDet åpnes konkurs, innledes avvikling eller gjeldsforhandlinger eller lignende hos en Part. 


15. FORCE MAJEURE 

Ingen av Partene kan holdes erstatningsansvarlig for avtalebrudd som er en følge av en ekstraordinær situasjon utenfor en av Partenes kontroll som vanskeliggjør oppfyllelse av Avtalen og som etter alminnelige erstatningsrettslige regler anses som force majeure.  

Bortfall av plikten til å oppfylle Avtalen varer kun så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Partene har plikt til å avdempe virkningene av den ekstraordinære situasjonen så langt det lar seg gjøre. 

En Part som påberoper seg Force Majeure må varsle den annen Part uten unødig opphold og løpende holde denne orientere om situasjonen.

Varer Force Majeure situasjonen i mer enn 30 dager kan hver av Partene heve Avtalen med umiddelbar virkning. 


16. ENDRINGER I AVTALEN ETTER AVTALEINNGÅELSE 

...

Ved inngåelse av en Brukerstedsavtale som inkluderer tilleggstjenesten BankID AML har Forhandler i henhold til vilkår for BankID AML fullmakt til å inngå databehandleravtale mellom Brukersted og Selskapet.  Databehandleravtalen er vedlagt og inkludert i Særskilte vilkår for BankID AML og er en del av Avtalen.


20. VEDLEGG OG ANDRE DOKUMENTER

...